tirsdag 28. april 2015

Ambivalensus

Takk for meg, sa mamma.
Jeg var på vei ut av døra, full av egne tanker og dagens gjøremål.
Jeg holdt faktisk på å glemme å ønske henne god tur!
-Og takke for hjelp med middager og klesvask, og for godt selskap de siste ti dagene.
Det har vært så fint, både for gutta og meg, at hun alltid har vært på plass når vi har kommet hjem.

Hun så ikke stor ut der hun sto, midt på gulvet, med håret i ei flette nedover ryggen.
Påsto at hun ikke var nervøs, men ventet på å bli hentet.
Jeg fikk lyst til å løfte henne i været.
Men la armene rundt henne istedenfor, og fikk en klem.
Før jeg hastet til jobb.
mamma i 2013.
Ikke det beste bildet.
Men den beste mammaen.

Mammaen min har kjøpt seg enveisbillett til varmere strøk.
En gammel skolevenninne tar imot henne  i Spania, hun har egen leilighet der.
Jeg er todelt.
Ambivalent.
Kall det hva du vil.

Mamma fortjener varme og god stemning, hele året.
Jeg vil ha henne i nærheten.

Så..
God tur mamma!
Bli så lenge du orker. Blir du værende kan vi komme og besøke deg der nede istedenfor.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger