tirsdag 14. april 2015

Som Jugern ville ha sagt det: Hvis 90% er fornøyd, er jeg fornøyd.

Ting er ikke på stell.
Det er fortsatt ting som ikke henger sammen i sømmen, og det dukker hele tiden opp nye spiker som må bankes ned. 

Men jeg har skjønt at sånn er det jaggu jevnt over hele fjøla.
I små og store hus, bak upussa ruter og under ytterjakkene er det sånne som meg.
Sånne som utsetter en regning, legger rent tøy i en haug et sted hvor ikke alle ser det, kjøper ferdiggrøt til middag, kjører for fort i byggefelt, glemmer ungenes fotballcup, tenner stearinlys istedenfor å vaske til helga og roter bort skrutrekkeren ukentlig.

Jeg har hørt det.
Sånne som oss, vi forteller det nemlig til hverandre.
Og når det går bra, så heier vi på hverandre.
For det hender nemlig at ting virkelig går veien også.
-Ufortjent, vil noen kanskje si. Men så feil kan man altså ta. 
Karma, vil jeg heller kalle det. Virker mye mer positivt.
Og hinter til at det er noe veldig godt i oss.

Og nå skal jeg juble bittelitt over livet.
Syns du det blir for mye, kan du bare bruke det krysset øverst i hjørnet, så snakkes vi en dag det ser litt mørkere ut herfra. Den dagen kommer også.

  • Fast jobb fra høsten av, betyr en bekymring mindre.
  • Stadig oppdrag til Ordboblene. Moro å se at jeg kan gjøre en forskjell, på flere felt.
  • Begge tenåringene har mer i den positive vektskåla enn i den andre. Den vi griner av. 
  • Jeg har fått flere oppdrag fordi jeg leverer noe spesielt med sang og prat. Det rører meg med de tilbakemeldingene jeg har fått.
  • Plutselig en dag var det en bestilling på fem Hagegyngebøker.
  • Det er på tide å trekke utendørs på lange ettermiddager. Og montere hagegynga.
  • Jeg er så vanvittig fornøyd med kjæresten min. Lar det ligge der, så det ikke blir klissete.
  • Helga som var ga meg en kjempeboost i energinivå. Gode mennesker, musikk, ideer, mat og drikke, samtaler, opplevelser og sol. 
  • I morgen har jeg en date jeg gleder meg til. Kapteinen min kommer på middag. Det er over to uker siden vi hadde en kveld sammen som kjærstepar. 
  • Jeg har rydda store deler av boden, og kan selge en god del støff. God følelse..
Da får det ikke hjelpe at jeg har ødelagt broderns piano, fått en massiv steinsprut, ettervekst (igjen!), utviklet allergi for enten katter eller pollen, eller begge deler og at bankkortet mitt stadig faller ut av lommeboka mi og blir borte. Nei, det er nesten sånn at jeg ikke merker det en gang. 
For jeg kan si som han ville sagt det nede på GBL bildeler. 

Hvis 90% er fornøyd, er jeg fornøyd.
Dette bildet er fra Budapest. Ja da, jeg vet det egentlig ikke passer inn i teksten. Men om jeg ikke setter inn et bilde, kommer det dustete grønn-kjole-bildet automatisk opp, hver eneste gang! Så da blire sånn. Jane utenfor en sinnsyk butikk i den største turistgata i Budapest.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger