lørdag 8. juni 2013

Pike, vin(pølse) og sang

Psssjjht.

Lyden av blikket som knekker av er startskuddet på resten av kvelden.
Dagens rettekvote er unnagjort. Nå lover jeg meg selv å ikke se i den retningen før jeg står opp imorgen.
Veden som har ligget lagret ved en furustamme har jaggu blitt tørr, og bålet mitt er et fabelaktig selskap.

Jeg kan ikke skrive mye, siden det er begrenset med strøm og dekning her. Men jeg syns det var nødvendig å dele hvordan vannet har gått fra glitrende gull til rosa, og hvordan det lager klukkelyder som balsam for ei eksamensstressa sjel. Tenke seg til, at så fort jeg var ferdig med egne eksamener, så meldte jeg meg frivillig(!) som sensor til norsk skriftlig eksamen! Det er nødt til å være noe galt i koblinga mi.
Men uansett er  i kveld en sånn kveld som kommer til å henge igjen når jeg sitter på gamlisen med strikkajakke og bare bildehukommelsen til å underholde meg med.

Jeg lukter myggspray, og det er helt greit. Det ligger et saueskinn på benken som Bonden har laga til meg, og jeg fryser ikke. Joa, det er nordavind. Og den er kjølig, for all del. Men jeg har plassert meg sør for bålet, ganske tett på. Så det biter ikke på meg i kveld. Nå tenkte jeg å ta meg en tur inn i hytta for å hente dittarn og en ny premieboks. Jeg har en rødvinspølse som passer til premien.
Skal se det blir pike, vin og sang i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger