søndag 30. mars 2014

Arbeid på en solsøndag

Jeg har hatt årets første arbeidsøkt i sola i dag.
Med lukta av gressbrann i nesa og lyden av  nabounger som setter opp trampolina ser jeg utover hagen min og tenker at det er på tide med en tilhenger og noen arbeidshansker.
Men ikke i dag.
I dag skal jeg sitte med solbriller på og rette skriveøkter.
I trusa og trøya.
I dag har jeg tatt meg i det berømte nakkeskinnet og brukt pennen etter beste evne.

Men på denne tiden av året, når jeg sitter ute i sola for å jobbe, pleier jeg alltid å ha en pose eller tre med belønningspåskeskum. Sånne gule, rosa og lysegrønne kaniner laget på sukker og luft. Og grisehudgelantin. Til kaffen. I år har jeg glemt å kjøpe inn sånne! Kaffen blir ikke helt den samme uten, så i år er jeg litt gæren og jobber rett og slett uten kaffe også. Rart, å legge fra seg jobben etter noen timer, og ikke kjenne kroppen riste av sukkerkick og koffeinsjokk.

Naboene bestemte seg for å grille.
Jeg bestemte meg for å invitere meg over på middag, men tok meg i det, i siste liten.
Jeg lagde heller en av mine bedre marinader og la oppi noen kyllingfileter, og så inviterte jeg kjæresten min på middag. Den marinaden kan det tenkes jeg har fortalt om tidligere, så jeg trenger vel ikke å gjenta meg i det kjedsommelige. Men om noen skulle føle behovet, har jeg i paprikapulver (masse), kajenne (litt), sikker, lime, hvitløk (raspet på muskatrasp), sukker og salt. Og der sa jeg visst noe om den likevel. Det eneste jeg utelot, tror jeg, var oljen. Oops, der var hele på plass. Da får jeg heller holde det som en hemmelighet at jeg hadde ris og wokgrønnsaker til da.

Nå er klokka langt borti kveldsmat, sommertid som vinterstid, og bunken med skriveøkter er tom for denne gang. Heldigvis kommer det nye til uka, for da setter tentamenene inn.
Jeg skal handle inn påskeskum.
Stas.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger