mandag 28. april 2014

Teskjekjerringa fikser bunaden sin

I dag har jeg gjort noe jeg aldri har gjort før.
Jeg har faktisk vært hos ei sydame for å få sydd inn bunaden min! Jepp, vi snakker inn.
Ganske kjepphøy oppdaget jeg at bunaden egentlig var blitt litt i det romsligste laget. Og siden den var ganske sid fra før, virket den om mulig enda sidere nå. Vi snakker subbing i bakken.
Du vil kanskje tenkte det er rart at stakken blir lengre av å få ei litt smalere bringe. Det tenker jeg også, men like herlig er den for lang nå.

Så jeg kontaktet en klok kone som ordner med sånne ting, og fikk innpass i dag etter jobb. Jeg måtte bare sørge for å ha med bunaden til henne. Ikke noe problem.
Jeg låste faktisk bilen da jeg parkerte på jobben i dag, for bilen var plutselig verdt tre ganger så mye som ellers med bunaden hengende inni. La det være sagt, at bilen ikke er SuperCorsa'n, siden den står i trygg forvaring på verkstedet nedi gata. Jeg har skjønt at det beste er å la den stå der til den er ferdig, for ellers kommer jeg bare til å kjøre den, og vips, så er den avskilta. Og siden det var såpass få feil med den, velger jeg å la den gå  ei runde til. Vel, nok om det. Bilen er en lånt Toyota, og standarden på denne ligger egentlig lavere enn på SuperCorsa'n. Men jeg klager ikke, siden denne er lånt bort av en mann med varmt hjerte og flinke hender, klart hode og god helse. Uansett var nok bilen verdt det tredobbelte med bunaden inni, det var jo det jeg begynte å si.
Selvsagt skrøt jeg til kollegene mine, over bunaden som var blitt for stor og at jeg måtte se å få den sydd inn før konfirmasjonen til eldstemann første juni. Det gjør seg ikke sjæl, det heller. Hverken skrytinga, syinga eller konfirmasjonen.

Hjemme hos kona med målebåndet viste det seg at bunaden ikke egentlig var så veldig vid, jeg tror vi snakker tre-fire millimeter under hver arm. Jeg mente å huske at den kunne romme flere sånne som meg, men måtte innse at den egentlig var nesten akkurat passe.
Bortsett fra den snaue centimeteren rundt bringa, og en centimeter på lengden. Så den turen for å få sydd inn, endte med å få sydd opp.
Beste navn på størrelsen på bunaden min blir nok stuttkort.

Ikke helt sånn som teskjekjerringa.
Men nesten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger