lørdag 4. oktober 2014

Splitte mine bramseil!

Nå er det medvindstider.

Siden jeg hentet boka 1. september, har det jammen blåst godt i seila!
- Makan te oppdrift ska'n leite lenge etter!
En ting er alle de fantastiske tilbakemeldingene jeg har fått.
En annen ting er alle nye, kreative ideer som dukker opp i kjølvannet.
Og de virker som de bare såvidt har starta å komme.

Jeg begynte nemlig på et kurs 8. september, for å lære å selge inn gode artikler til magasiner, og jeg føler meg som en ustoppelig idébank! Jeg håper jeg snart finner kritikeren, eller i det minste realisten i meg, for alle disse ideene kan være vanskelig å følge.

Den siste nå, er å lage en reportasje om å kjøre Europa på langs i SuperCorsa'n. Litt sånn Thelma&Louise-aktig. Bare uten den slutten. Heller sånn at det er mulig å ta flyet hjem når bilen kneler og helst vil dø.
Men så har jeg ikke helt hjerte til  å utsette stakkars Corsa'n for det, og da kan det tenkes det ikke blir noe av likevel. - Selv om jeg er sikker på at den reportasjen kommer til å gjøre seg!

Mens jeg skriver er det i ferd med å bli den dagen i året alle har noe å skrive på veggen min, og jeg bikker over til fireto.
Jeg husker hvordan det var å være tofire. Det var en mer stressende tid den gangen, enda jeg ikke hadde krevende jobb, ikke hadde barn, og ikke hadde alderstillegget å trene bort.
Jeg hadde mer enn nok med å være like kul som de andre unge voksne jeg kjente på den tiden. Jeg passet liksom aldri helt inn i mønsteret den gangen, de andre så på meg som et slags utskudd.
Utskudd er jeg nok enda. Men det betyr ingenting lenger. De jeg målte meg mot den gangen, er ikke de jeg måler meg mot i dag.
Som fireto, måler jeg meg faktisk mest med meg sjøl, og jeg har de kjæreste til å sparre med når jeg vakler eller tviler.

Det har blitt lite, nei, ingen blogging denne måneden. Jeg opplever at flere spør, og det er kjempehyggelig!
Jeg vil gjerne forklare litt.
Jeg har laget et enkeltmannsforetak, fordi jeg nå er forlegger, bokhandel og forfatter. Og det har liksom balla på seg, til å bli foredrag, visesang, korrekturlesing, avisoppdrag og andre oppdrag.
Så derfor har jeg knota litt med å lage meg en egen nettside.
Syns den er blitt ganske fin sjøl, enda den ikke er helt ferdig, og det mangler en del på flere felt.
EN ting er i hvert fall sikkert, og det er at det tar MYE tid å lage en nettside.

Men ta gjerne turen innom og se! Adressen er enkel: Hagegynga.no

Vel, det var alt for i kveld. Jeg har fortsatt litt sherry igjen i glasset. Så da blire Facebook til det er tomt.
Natta godtfolk, det blir en bra dag i morra også

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger