tirsdag 2. juni 2015

Leva

Tegner: Orion Righard
Jeg gjør så godt jeg kan, det skal i hvert fall være sikkert. Jeg satt inne på do, og der har jeg opp gjennom tidene plassert det ene visdomsordet etter det andre. Rart hvordan det lille rommet inspirerer til filosofiske tanker. Men den røde tråden, om det er noen, snirkler seg innimellom livsveven på veggene mine. Og spørsmålet som kommer opp er like enkelt som det er komplisert..

Hvorfor, hva er meningen med å leve?
For meg, for deg og for hver enkelt?

Jeg tror det er så enkelt som Å LEVE.
Kjenne ren luft trekke inn i kroppen. Merke pulsen som dundrer i skrekk og som slentrer i Hagegyngetakt. Bli varm i ansiktet, kald på fingrene. Kysse og synge, spise og le. Skrike når jeg må.
Anstrenge meg innimellom, for å se at jeg får til noe. Og deretter ha lange, late dager der jeg lar gresset bli lengre enn i fjor. Og legghåra.

Nå er det ikke lenge igjen, dere. Det får ikke en eneste værprognose gjort noe som helst med.
Det er snart sommer, og jeg er lærer.
-Og forfatter.


1 kommentar:

  1. This is the precise weblog for anybody who needs to seek out out about this topic. You notice so much its almost arduous to argue with you. You positively put a brand new spin on a subject that's been written about for years. Nice stuff, simply nice!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger