tirsdag 2. oktober 2012

Tap og vinn, med samme sinn, eller?

Jeg tenkte på en ting.
Om jeg blir med på fjellet, jeg mener helt opp til en eller annen topp.
Da blir jo Bonden superglad, ikke sant. Og overrasket. Nesten som en lottomillionær.
Og min erfaring med fjell, er at det blåser hue' av deg der oppe. Skikkelig nordavind fra alle kanter.
Så..
Har vi da en vinn-vind-situasjon?

Jammen godt jeg har noen fridager, så jeg får tenkt igjennom sånne viktige saker før skolen starter igjen.
Det skulle jo tatt seg ut om jeg brukte arbeidsdagene mine til slike tankesysler.
Nå er arbeidspulten min tilnærmet strøken, og da er fri flyt bytta ut med full fokus fra og med mandag.
Fram til mandag, derimot, sliter jeg litt.

I mellomtiden skal jeg kjenne litt på høstferien til gutta, spasere litt gatelangs og sitte på en fortauskafe, om det passer sånn. Og så skal jeg runde en alderssving.
En sånn akkurat passe stor sving rundt de førti.
Jeg kjenner en vannvittig gammel mann, han fyller rundt i dag, og den svingen er jammen skarpere enn min. Men han er likevel sprekere enn meg. Pokker.
Kanskje jeg skal bruke ham som forbilde og ta meg en tur i skauen.

Det fikk meg til å tenke på en annen ting.
Om jeg blir med ham i skauen, jeg mener med lange skritt og tunga på knea så svetten spruter.
Jeg vil selvsagt tape racet mot ham, ikke sant.
Men til gjengjeld så har han mistet nesten alt håret, og det betyr at han i alle fall har tapt noe.
Så..
Da har vi jammen meg en tap-tap-situasjon også.

God tirsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger