lørdag 19. januar 2013

Frokost for tre

Å kunne våkne to ganger før jeg står opp. Den lille ekstrastubben med søvn inneholder alltid morsomme drømmer. Og dyna er passe varm, og det er ingen ting jeg må.
Ute er det strålende sol, men heldigvis så iskaldt at jeg ikke går glipp av noe ved å drøyen litt.

Jeg kunne tenke meg kaffe på senga, men klarer alltids å gå ned for å lage litt. Fikk et supert tips i går, om å bære kaffetrakteren opp på soverommet kvelden i forveien, for å bare stikke ut handa når jeg våkner. Hadde tenkt å prøve det. Men så har jeg visst glemt, eller prokrastinert, ryddinga av soverommet. Så det ligger klær oppå alle flater, i tillegg til det som henger på stativet. Jeg ser meg rundt, og tenker at det er på tide å slutte med denne impulshandlinga av klær. Den kaffetrakteren har fortsatt sin tilmålte plass på kjøkkenet.

Bonden henter ved og avis, jeg henter egg og bacon fra kjøleskapet. Tunghørten tusler inn og legger seg ved siden av stolen min på kjøkkenet.
Mens vifta går og baconet freser setter Bonden fram smør og brød.
Og jeg vet at jeg har et glass med hvit blomsterhonning i skapet til den siste skiva.

God lørdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger