mandag 7. januar 2013

POKASTI.. PROKAST.. PORKRAS... PROKRASTINERING!

Sitter og lurer på når jula egentlig ryddes ut i andre hjem?
Ja da, jeg vet det er noe som heter trettendeda'jul. Og jeg vet det er noen som sier tjuendeda'jul, altså trettende januar.
Men gidder folk å ha nisser og dverger rundt i huset så lenge da?
Jeg må i hvert fall passe på nå, for om jeg ikke gjør det med en gang, drar det seg virkelig ut!
En vårdag i fjor jeg fikk kaffebesøk, kommenterte gjestene nissene på kaffekanna mi.
Jeg lata som at det var den eneste jeg hadde, fordi jeg tenkte det var bedre de syns synd på meg av materielle årsaker enn av mentale..

I dag har jeg lært et nytt ord. Det er fru Lea som forbarmer seg over min uvitenhet, og ordet var PROKRASTINERING. Det fikk jeg lett servert da jeg prøvde å fortelle henne med mange ord hva som var min svake side.
Vi skal jo være så flinke til å overse janteloven, og vi skal bygge opp under våre sterke sider. Sant og rett.
Og likevel er det sånn, at ingen lenke er sterkere enn det svakeste ledd.
Så jeg har brukt litt energi på å utkrystallisere mitt aller svakeste ledd, for å sveise på litt ekstra i skjøtene.

Og det skal jeg gjøre.
En dag det passer sånn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger