torsdag 14. mars 2013

pakkeliste

Jobbturer er harde.
Det hardeste er kanskje å finne ut hvordan vi skal klare å pakke smått nok og lett nok til å få være med RyanAirflyet, som var det eneste vi hadde råd til.

Forrige tur hadde jeg med meg noen par med lekre sko med høye hæler og matchende antrekk. Jeg skulle da virkelig på Europaby-ferie, og ville ikke se ut som noen nissemor på ferie. Jeg var dritlekker.
Fantastiske sko, ferdig snakka.
Det er ikke nødvendig å gå i detaljer på hvordan føttene mine protesterte før vi hadde gått ned til torvet i byen. Men det var blemmer både under og bak, pluss at jeg har en gammel knekk i lilletåa som kommer til sin rett i høye, smale sko.
Jeg så sikkert dritings ut på min ferd for å finne et sted å sitte langs fortausresaturantene ved torvet. Med knærne sammen, rompa ut og brystet fram.
Det ble shopping, og jeg brukte resten av tiden i flate helsesandaler. Like lekre som cloggs.

Så denne gangen skal jeg ikke pakke med meg sko. De vil ikke bli brukt uansett. Det får holde med mine nestenfornuftige støvletter.
Forresten er det meldt iskaldt hele helgen.
Målet er å finne et serveringssted med oppvarmede lokaler og innedo. Og forhåpentligvis klare å grave fram en konsert. Da er lykken nådd, uansett skotøy.

Vel. Min pakkeliste for i morgen tidlig ser altså slik ut:


  • Tannbørste og tannkrem, kontaktlinser, deo og litt sminkesaker.
  • Mobil og lader
  • Pysj.
  • Rent undertøy, en krøllefri topp eller to. Og en tights.


Sånn. Det får plass i veska.
Passet mitt har jeg klokelig overlatt til fru Lea, hun tar ansvar for både det og billettene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger