lørdag 4. mai 2013

OG anledningen er....

Jeg har fire flasker champis stående på gulvet inne i spisestua. Med forseglede korker og hjerter rundt halsen. De står stille og venter på en rett anledning.
Jeg tror det holder med en av gangen, for all del. Men så var det å finne rett anledning,da.

Vel. Etter å ha våknet til regn i dag, ser jeg sola titter fram både her og der. Og Bonden har bestemt seg for å vaske stampen. Jeg aner en mulighet der.
Men det har vi opplevd før, ganske mange ganger faktisk, uten at det er noe jubileum av den grunn.

Ellers kan jeg jo feire at jeg endelig får igjen glidelåsen i den svarte buksa mi, uten tang. Men om jeg tar ei hel flaske til det, vil vel den glidelåsen gli rett ned igjen likevel.

Jeg har oppdaget Katzenjammer! Sannsynligvis senere enn de fleste. Men gleden er ikke mindre av den grunn. Her ser jeg faktisk en reell Korkspretter. Jeg tror den ene flaska går med til det. Selve åpningen og konsumeringen venter jeg med til sola har varma opp hagegynga litt mer. Men altså, one down, three to go.

Så skal flaske nummer to (og kanskje tre) knekkes i forbindelse med konserten den 14.mai. I etterkant, selvsagt, siden det er viktig med god artikulasjon i korsang..

Da står jeg igjen med den siste flaska. Og jeg vet om en veldig god anledning til å feire i dag.
Dette innlegget er nemlig nummer to hundre som er publisert fra Hagegynga.
Så..
GRATULERER MED JUBILEET, GYNGA MI!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger