lørdag 11. mai 2013

Og det bar brått til fjells..

OJ! -Nei... JO!

Bonden har kommet over det store påskeegget, og gnir seg i henda. Gleden er noe kortvarig, da det bare ligger et mindre påskeegg oppi. Men etter et raskt søk finner han et egg til, og det inneholder sjokolade! Ukritisk hiver han innpå, og der blir det stille fra den kanten. Det viser seg at inni sjokoladen var det karamell, og den er blitt hard av lagringa. Så når tenna klapper sammen over sjokoladen er det umulig å åpne munnen igjen før alt har smelta bort.
Vi skriver medio mai, og det er en god stund siden påske.
Men vi er kommet opp til hytta på Haglebu, og her er det påske hele året.

Hadde du spurt meg i dag morges om jeg skulle til fjells i helga hadde jeg nok smilt overbærende og snakket om noe annet. Jeg hadde min første natt i Hyttenurket for sesongen, og syns livet var mer enn bra nok som det var, ellers tusen takk. Dittarn og Doppioen var med og lagde en god stemning i går kveld, med besøk av kordamer til langt på natt. Og formiddagen var solfylt og stille i dag.

Men så skulle det altså bli en helt annen vri på dagen.
Jeg trengte nemlig hjelp til å komme meg på Ikea. Seng på 120 cm bredde er klønete å få til på egenhånd. Bonden hadde alle jerna i en helt anen ild, og ønsket meg god tur. Som egentlig forventa.
Men så viste det seg at dette var dagen for gode forhandlinger. Han hadde nemlig lyst til å dra til fjells. Med meg.
Vi kom fram til en minnelig løsning, og jeg lovet ham en is inne på Ikea.
Han var flink, vi må ha vært der inne over tjue minutter, og han fikk isen sin på vei ut.

Vel hjemme var han supereffektiv og hadde båret inn senga før jeg hadde beina på gårdsplassen. Og han pakket bilen mens jeg la fra meg veska. Da bar det altså til fjells likevel. Og Bonden var storfornøyd.
Er nødt til å bli glad av sånt ansiktsuttrykk.
Han skal ha for at han ikke gir opp så lett, Bonden.
Han går løs på en annen sjokolade isteden, og heller litt brus i glasset sitt før han legger seg fornøyd på sofaen. I morgen skal vi videre til Tessungdalen, der har jeg aldri vært før.

For alt jeg vet, kan det tenkes jeg forelsker meg helt i akkurat den plassen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger