fredag 31. januar 2014

Stillhet og sannhet

Stillheten i rommet mellom blikk.
Den som ligger på vent, og vet.
Om du våger å kjenne på den, smake på den stillheten som vet
vil sannheten treffe deg sakte.

Stillheten i en åpen dør.
En mulighet til å gå inn
-eller flykte!
Om du våger å trå over, smake på den stillheten som vet
vil sannheten sirkle deg inn.

Stillheten i nattblanke vann.
Den som holder sin hemmelighet.
Om du legger på svøm i den stillheten som vet
vil sannheten ikke la deg drukne.



4 kommentarer:

  1. Hmm... Er det noen på jobben du er redd??
    Bare kom inn. Ække skummelt om det er stille, vel.

    Men dette var vel litt dypere enn det jeg forsto.....
    Samma det. God helg.
    Tussi

    SvarSlett
  2. Hei Tussi! Jeg er ikke så redd for å gå inn jeg. Og spesielt ikke til deg.

    SvarSlett
  3. Jane, du er så flink til å skrive! Beundrer deg virkelig.

    SvarSlett
  4. Tusen takk! Det er litt rart å få sånne kommentarer fra en anonym, men jeg blir glad uansett.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger