tirsdag 15. juli 2014

9 ting ved meg som irriterer folk.

Det hender jeg ramler over lister.
Og da mener jeg ikke fysisk snubling over lange, smale treplanker som ligger klar til å snekres opp på en vegg. Selvsagt ikke.
Mer som i sånne lister over ting og tang.

For all del, jeg har da laget lister sjøl også. Hagegynga har i hvert fall to lister over ting som er ganske ålreit. 
Nå lurer jeg litt på å lage ei liste over lister jeg har sett, som på en eller annen måte har gjort inntrykk på meg.

Så da blire sånn.

  1. Ti bevis på at du vokste opp i 70-/80-/90-tallet
  2. Åtte grunner til å bytte jobb
  3. Disse tolv mennesketypene irriterer meg til døde
  4. Fem steder du MÅ se før du dør
  5. Disse tingene må du huske på før du drar på ferie
  6. Seks ingredienser for å finne kjærligheten, og beholde den.
  7. Hvordan bli dumpet på ti dager.
  8. Tegn på at du er B-menneske
...

Lista kan bli ganske lang, og det meste som står i disse listene er enten ting vi vet fra før, eller ting vi ikke visste at vi lurte på. Noe er litt interessant, og en del er bare svada. Men jeg stopper her.
Jeg hang meg egentlig mest opp i den som handler om irriterende mennesker. Den er skrevet av en blogger som så seg lei på alle de positive greiene folk poster på sosiale medier. Hun ville bidra med en liste over ting som gjorde at hun fikk lyst til å vri hue av noen isteden.

Den lista.
Vel. 
Jeg tror jeg traff på ni av tolv der, så jeg kan være glad hun ikke vet hvor jeg bor, for å si det sånn.

Selvsagt har jeg mista url-adressen, og må gjengi lista etter egen hukommelse, men jeg skal prøve å ta noen her.

  1. Kømonstrene på McDonalds. De står lenge i køen, men når det blir deres tur, har de ikke bestemt seg for hva de skal ha. Jeg gjør dette. Hver gang. Men det er faktisk ikke fordi jeg har stått som en zombie. Faktisk har jeg brukt hodet intenst, hele tiden, og fremdeles ikke bestemt meg for hva jeg skal ha! Jeg må se bildene og prisene for å tenke, og plutselig er det min tur. Jeg har lært meg nå, at en som heter McTasty er god, eller McFeast, så om det blir min tur altfor fort bestiller jeg bare en av dem.
  2. Parkeringsidiotene. Her vet jeg ikke om jeg trenger å forklare. Hvis jeg treffer innenfor de hvite grenselinjene bryr jeg meg aldri om bilen står litt skakt. Er det ikke grenselinjer passer jeg på å ikke treffe andre biler. Lukeparkering har jeg omtalt i tidligere innlegg, og trenger sannsynligvis ikke videre forklaring. 
  3. Mennesker som absolutt skal være hyggelige og småprate. Jeg visste ikke at det var irriterende en gang!
  4. Idiotene som står stille i venstre feltet av rulletrappa. Rulletrapper er luksusvare i Skotselva.  Det hender jeg tar rulletrappa på handlesenteret, men da har jeg sjelden dårlig tid. Når jeg en gang i mellom treffer ei rulletrapp på togstasjonen, Oslo City, Tusenfryd eller andre steder, er jeg som regel opptatt av hvordan det er rundt meg, og glemmer hvilken side av trappa jeg står i.
  5. Folk som alltid må ligge i fartsgrensa eller rett under. Her fulgte det med en del dødstrusler og galle som jeg valgte å fortrenge. SuperCorsa'n er nok en fantastisk bil, men motoren er ikke så stor. Jeg må faktisk stå ganske hardt på pedalen for å holde den jevnt oppe i åtti, siden den aller helst beveger seg rundt søtti.  Og på motorveien inn mot Asker er det ekstra vanskelig. Da må jeg ligge over nitti hele veien, og da begynner det alltid å brumleskurre midt i bakken opp mot Liertoppen. Akkurat som om noe er i ferd med å løsne under der. I tillegg har jeg en uvane med å glemme å tråkke skikkelig på pedalen når jeg sitter og tenker, eller prater. 
  6. Folk som ler høyt på feil sted på kino. Hold dere hjemme for f...! Jeg ler ofte, og innimellom på steder der det ikke er så morsomt for andre. Heldigvis er jeg ikke så ofte på kino. 
  7. Folk uten intimsone. Jeg har det komfortabelt selv om intimsonen er i korteste laget, så lenge vedkommende ikke er full eller kranglete. Eller begge. Så det ender ofte med at folk rygger litt bakover mens vi snakker.
  8. Klemmeklengerne som alltid skal ta på eller klemme. La folk være litt i fred! Denne henger kanskje litt sammen med den forrige. Jeg tenker dessverre ofte at folk er litt som meg. 
  9. Damer som synger for seg sjøl i butikken og ikke tenker på hvor dumt det høres ut.  Joda, jeg tenker på det innimellom, og nettopp derfor fortsetter jeg med det.
Dette var bare ni ting ved meg som sannsynligvis får enkelte til å se rødt. Det er selvsagt mange andre ting ved meg som er irriterende, om man velger å irritere seg over ting.
Så jeg avslutter dagens innlegg med å takke deg som likevel henger ved meg. 
Ha en strålende dag!

3 kommentarer:

  1. Kjenner meg VELDIG igjen på flere av punktene jeg...!!

    SvarSlett
  2. Herlig blogg du har Jane. Mvh Odd Gunnar

    SvarSlett
  3. Heisann, og tusen takk! Jeg blir veldig glad for kommentarene jeg får. Tenkte jeg skulle skrive et nytt innlegg nå, siden det er så strålende utevær, liksom. ;)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger