torsdag 25. desember 2014

Julekveld med lave skuldre

Så har gjestene dratt, den tredje oppvaskmaskinen er ferdig og det er på tide å rulle ned strømpebuksa for å slippe ut virkeligheten.
Til alles glede (og min store overraskelse, siden jeg tar det meste på slump og go'følelse) var ribba vellykka. Det var en stund i ettermiddag jeg fikk et sånt "You had ONE job"-scenario. Men så plutselig blåste svoren seg opp inni der, og jula var redda. Og krafta gjorde forresten en knallsaus!

I tillegg kom Kaptein Blikks gode eks med alt det andre. Så middagen ble overmåte god! Jeg må si jeg har respekt for denne bittelille damen med det store hjertet. Ja, jeg kan kalle henne bitteliten, faktisk, for hun er faktisk et par cm lavere enn meg. Og hun vet å stelle i stand til jul og ta vare på folket rundt seg. Nesten som en god fe, bare at hun er en god eks. At hun i tillegg liker å synge julesanger, er ikke akkurat et minus.
Det kan tenkes mange syns det er rart å feire jul med ekser. Men i vår bande gjør det faktisk julen hyggeligere. Så får heller andre feire sin jul på sin måte.

Denne julaften er uten gutta krutt, det er ikke min tur. Mønsteret er innøvd nå, så savnet er ikke verre enn at det går fint. Men det kjennes jo at de mangler, likevel. Siden jeg er så moderne av meg, har jeg jo selvsagt snappet med begge gutta, og sett noen av gavene deres. Og vi har sendt noen artige grimaser til hverandre, så jula er ved det jevne.
Kaptein Blikk og de største ungene sitter i sofaen og ser film, og jeg bruker litt tid for meg selv.

Egentlig er jeg så stinn nå at jeg burde gått en kveldstur i full fart for å få i gang systemet igjen. Men den eneste bevegelsen jeg får til, er å bøye meg litt bakover. Tror kanskje den strømpebuksa er det eneste som holder meg oppreist, fordi den er såpass stram i toppen.

Jeg hadde lyst til å ta på meg den fantastiske grønne kjolen i kveld, med ei diger rød sløyfe på. Det er jo jul! Men jeg fikk klar beskjed av femtenåringen før jeg gikk hjem for å skifte:
-Ta hvilken som helst. ..Unntatt den grønne!

1 kommentar:

  1. Takk for godt sammarbeid, hyggelig selskap og fantastisk juleribbe og saus :) Fortsatt god romjul :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger