tirsdag 10. april 2012

Stakkars Hagegynge!


Fra kjøkkenvinduet ser hagegynga mi ganske gåen ut etter vinteren. Det meste ser litt grått og trist ut i duskregnet en aprildag, jeg har jo møtt meg sjøl i speilet om morran. Men den stakkars gynga har stått vinteren gjennom helt uten støtte og ly, trofast i påvente av bedre dager. 
Og putene. De har dukket opp rundt på eiendommen etterhvert som snøen har smelta, og blitt lempa opp i gynga.
Seks kjempedigre sitteputer fra IKEA som for noen år tilbake hadde et psykedelisk lykkemønster i rødt og oransje, har nå blitt en samling med lyserosa lefser og minner mest om en søttitalls sofasang av Ole Paus. De skulle egentlig kjøres på dynga før forrige sommer, men ble værende på nåde.
Og nå som nåden absolutt synger siste verset, er det tid for å skaffe noen nye.
Så jeg leter etter stoff med stil, og skumgummi til å ha inni. Til å ligge på.
Og så ønsker jeg meg et sånt teppe som finnes i sykehussengene, for det er lunt og svalt på en gang.
Kanskje det hadde vært lurt med et sånt insektsnett også? For det er jo greit å la humla suse uten å nødvendigvis ha den helt oppi nesa om jeg skulle sovne...

Mykje lys og mykje varme, Åge.
Jeg gleder meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger