tirsdag 13. mai 2014

Åtte - ni - ti! På norsk, svensk, dansk og hagegyngsk

Bena mine er to stokker med joggesko.
Armene mine vil ikke høyere enn hoftehøyde og rompa mi passer godt inn i en av linjene til DDE's sang:
Å-Å-Å, ROMPA MI!!!

Jeg tenkte noen tanker i går om at dette virker vel ikke så voldsomt.. Rundt åtte øvelser i fire runder.
Men det viser seg at intervallene 20:10, ikke betyr tjue sekunder jobbing og ti sekunder pause.
Det betyr tjue sekunder  febrilsk jobbing og litt under ti sekunder på å skifte stilling. Pausen kommer ikke en gang i det minuttet mellom rundene, for det tar femten sekunder å komme seg på beina, tretti å finne drikkeflaska og mens du står og drikker starter neste runde, så de siste femten kan du bare drite i.
Så pausen.
Den kom ikke.

Vi skulle telle til ti på flere språk, og jeg tror kanskje jeg fant på et nytt språk der alle tallene har samme uttale: NNgHHH - NNgHHH! - NNgHHH!! som betyr åtte - ni! - ti!!!
Jeg hadde ikke trodd jeg skulle være så takknemlig over noen regndråper som landet på meg, men varmen innenfra gjorde at det nesten kom en hvislelyd for hvert drypp.

Premien i går smakte sjokolade og kanel.
Etter hvert kan det tenkes jeg syns resultatene er premien, men jeg er ikke der enda.
Selv om jeg klarte noe som liknet på push-ups denne gangen.
Jeg er uansett klar for torsdag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger