torsdag 22. september 2011

Hvis bare...

Det er alltid noe som kunne vært bedre.
Jeg kunne hatt lengre bein, eller mer ro i hodet.
Ungene kunne vært takknemlige for leksene de har fått, - i andre land på andre steder av kloden ville barn sett på disse som gaver fra lærerne.
Det kunne vært mindre regn i sommer, og nista kunne alltids vært mer spennende.
Buss-sjåføren kunne gjerne vært litt hyggeligere.
Jeg kunne latt være å kaste tyggisen ut av bilvinduet, og jeg kunne tatt bedre vare på de nære og kjære.

Det blir fremskritt av å hele tiden tenke hva som kunne blitt bedre, jeg vet dette.
Men jeg har også lov til å undres.
Om noen gjør det beste de kan, virkelig det beste, kunne det vært noe bedre da?

1 kommentar:

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger