torsdag 23. januar 2014

Arrrgh, disse elevene!!!!!

Å ha inspeksjon på ungdomsskolen er en prøvelse fra start til slutt, det skal jeg love deg!
Det er veldig sjelden elevene lar seg lure når jeg prøver å se streng eller skremmende ut. Som regel reagerer de ikke når jeg tramper innpå dem i gangen, og om de skulle finne på å våkne bare ler de av meg.
Som i dag, da jeg kom buldrende opp trappa. Jeg tror jeg så både alvorlig og brysk ut. Men de bare lurte på hvordan det sto til..
Et par av dem har nok vært innom bloggen min (hei, jenter!), og fant derfor ut at de skulle spørre om jeg hadde fått meg kjæreste. Dustejenter. Har jeg vel ikke!
Men det er vel en du liker, Jane? -Er det hukk eller?
"HUKK!" Hva er det for slags ord?
Jeg snakket det selvsagt bort, noe jeg er ganske god på. Men disse elevene hadde fått los, de mente at jeg rødmet, og tok derfor sats. Spørsmålene kom som kuleregn, og jeg sto litt med åpen munn og kryssende føtter før jeg tok innvendig telling.
Er'n kjekk, eller? Har dere kyssa? Har barna dine møtt ham, ser du ham ofte? Hvor kommer'n fra, er'n flink til å kysse? Hva heter'n, hvorfor kan du ikke svare da? Har du likt ham lenge, og liker han deg da?
Jeg sa det nettopp, og gjentar det gjerne. Dustejenter.
Som om jeg kan svare en gjeng tenåringer, når jeg ikke engang svarer meg selv!

Ja. Jeg har en jeg liker. Det er ikke så spesielt det, vel. Og selv om det er noen man liker enda bedre enn andre, så trenger det ikke være samtaleemne i gangen av den grunn.
- Hei, dere! Jane har fått seg hukk ass!
Heldigvis er jeg ikke tapt bak en vogn. Jeg kom på at jeg skal på FAME denne helgen, for å se på noen glitrende gode jenter. Sammen med en kollega. Som akkurat da kom gående gjennom korridoren med kaffekoppen sin. Så jeg la rett og slett hele greia over på han, jeg.

Mer skrik og kaos for elevene, og den stakkars kollegaen står som et spørsmålstegn i gangen.
Men jeg slapp fra det med skrekken, og velger med omhu hvem jeg stopper hos i neste inspeksjonsvakt.

(Og til dere jenter, som er såpass smarte, så ser dere sikkert ironien i at jeg kaller dere dustejenter.. ;))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger