torsdag 25. august 2011

Musikk te arbe

Lukk øynene, sett på headset, bli litt borte...

Med morgenkaffen i vindusposten og litt hvit tid til rådighet kan det gjerne regne teddybjørner ute, for min del.
Jeg har fått arbeidsplass med fire hyller og en trillekommode.
Jeg elsker hyller og skuffer. For nå skal det bli andre boller. Kaoskontroll.
Jeg trer ut av rekkene som river seg i håret og   roper "hvor ER!", tar ett steg opp i de voksnes verden og setter meg pent på stolen, som knirker litt når jeg rører meg.  Tømmer veska mi, som jeg har kjøpt i sommer fordi jeg jo nettopp er voksen, og voksne damer går ikke rundt med nøkler, penger og mobil i bh'en lenger. Utover skrivebordet mitt flyter de merkeligste ting. Jammen godt ingen er her akkurat nå... Jeg kommer på at den badeturen som ikke ble noe av, fortsatt er mulig, siden jeg har både bikini og tørt undertøy. Solkremen med faktor seks kan vel ta ferie nå, og et hjemmesydd pennal med studentkortet i en snor må jeg passe godt på. To tomflasker som jeg har tatt med for å drikke mer vann og mindre kaffe på jobb, opp i hylla med dem. Etpar av lipglossene må legges på ulike steder i hylle og skuffer, så jeg alltid har tilgjengelig, og de andre skal legges tilbake i veska. Alle de små papirlappene som kommer helt av seg selv, er det best å krølle og kaste uten å lese dem. De viser meg bare hvorfor kontoen er tom.
Jeg har selvsagt ikke sjokolade og godis i veska mi, men siden det ser ut som om noen har kastet det oppi der likevel, får de plass i en egen skuff. Små notatbøker, innbrente cd'er med dugnadsbilder og gammel musikk, håndkrem og parfyme. Og DER var laderen jeg har lett etter!
Sånn.
Det har slutta å regne ute, det kan nesten se ut som at sola stanger i skyene for å komme gjennom. Jeg har en gul freesia i en flaske i bilen, den lyste så gult og fint mot meg da jeg dro i morges. Den skal jeg hente nå, og sette i vindusposten.
Dagene kan komme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger