fredag 26. august 2011

Når aftensolen senker seg

En av naboene har funnet volumknappen på dansebandsanlegget. Det gjør ingenting. Det er fredag kveld, nesten regn, fyr i utetønna og reinsdyrskinn på krakken. Gutta er litt for sent oppe, de spikker eller filer noe ute i garasjen med Bonden. Innimellom blendes jeg av en vanvittig lykt, de vil se hvordan det står til oppi her. Det skulle ikke forundre meg om de tror jeg kjeder meg her jeg sitter. Det gjør jeg ikke.
En boks med noe gyllent i, et bål med gnister jeg må passe på, en mild høstkveld og antydning til musikk i det fjerne. Nå kommer den ene etter den andre for å vaske seg, og her holder det ikke med Lano for liten og Lano for stor. White Spirit, skrubbings og zalo er det det går i. Så er det å hive i seg resten av seigmenna før tannpuss.
Mammas lille øyeblikk er over.

3 kommentarer:

  1. Så fint at du skriver, Jane! :) Jeg elsker å lese det du skriver, det får meg til å føle meg nær deg! Håper du har det bra, og at du er godt i gang med både skole og jobb! :)

    SvarSlett
  2. Takk for det, Hilde. Det blir jo så sjelden vi ses nå. Både skole og jobb er i full gang her, i et mye mer behagelig tempo en i fjor. Og hva med deg, søte? Livet som Frøken er bra?

    SvarSlett
  3. Så bra :) Du har ikke godt av å stresse vet du ;)
    Jeg koooser meg! Har mange søte 1. og 3. klassinger hver dag, og kollegaene kunne ikke vært bedre! Livet som frøken er BRA! :D

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger