søndag 23. september 2012

Klesvask!

I dynger over hele huset.
Det som ligger oppå møbler og kurver (det vil si alt som ikke ligger på gulvet) er rent.
Det har bare ikke kommet videre etterat det var ferdig tørket.
Spisestuebordet er romslig nok til at alle i familien har hver sin haug med rene og bretta klær, i tillegg til skolebøker og post, ladere, klær som skal repareres og fire vesker.
Det er godt vi har kjøkkenbord som funker like bra på søndager som på hverdager.

Og i gangen står skittentøysdunken.
Full som ei alke.
I maskin er det sekstigraders som skal henges opp, på tørkestativet i spisestua.
Men det er fullt, av single sokker. Kanskje jeg har noen som passer, liggende på strykebrettet ved siden av? Som regel har jeg ikke det, så den haugen med single sokker vokser hele tiden.

Og det var det rene tøyet.
Det andre, det som venter på tur med vaskekarusellen, ligger i ansamlinger rundt omkring i huset. Ved siden av senga mi, der ligger nesten hele garderoben min. Noe jeg angrer bittert på når jeg skal kle på meg til jobb eller fest, alt ettersom. Det positive med dette, er jo at plagg jeg ellers ikke ville brukt, gjør nytta si sånn helt på slutten. Det er nesten som å ha kjøpt seg noe nytt! Bortsett fra at det er gammelt, litt for lite, og gjerne har feil farge.
Jeg prøver å legge klær som ikke er møkkete oppå klesstativet, eller legge det i sengebeina mi. Jeg vil jo ikke vaske mer enn jeg . Men siden det er plassert i senga, blir det gjerne sparket ned, havner sammen med hybelkaninene på gulvet, og må vaskes likevel.
Og dette er mitt tøy. I tillegg er det tre andre i familien som også kler av og på seg både her og der. Jeg skjønner ikke hvordan de kan få seg til å gjøre det!

Jeg kom akkurat hjem fra en skogtur med soppkniv og kurv. Våt på knærne og rundt anklene.
Kan jo ikke gå sånn, så jeg dro av meg den våte buksa og hang den (til tørk?) over armelenet på toseteren. Heldigvis måtte jeg ikke strene lenge rundt i trusa, for jeg har såklart en søndagsbukse liggene på spisestuestolen, sånn i tilfelle.

Etterpå kommer "bestefar" på middag, jeg tror kanskje vi spiser på kjøkkenet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger