mandag 11. februar 2013

En hemmelig Valentin?

Denne Valentin, som har sin egen dag...
Noen sier at han skrev et brev til sin kjære rett før han skulle dø.
Og gammel folketro vil ha det til at det var denne dagen fuglene startet å pare seg.
Jeg for min del syns hele dagen er noe oppskrytt tull.

Om det har vært sånn at jeg har vært litt forelsket, har jeg sjelden greid å holde det helt hemmelig uansett. Forelsket har jeg nok vært hele livet, i ulike karakterer, og det hender en og annen gang at jeg klarer å holde helt tett om det. I så fall er det til alles beste, og bør ikke ødelegges med hjertekort i hytt og gevær. Forresten har jeg aldri fått noe hemmelig fra noen på denne dagen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det heller. Har ingen vært hemmelig forelsket i meg noen gang, eller er det flere som tenker at oppmerksomheter like gjerne kan komme andre dager? Det nærmeste kjærestegreier jeg har vært borti den fjortende februar, var en middag med påfølgende dumping etterpå. Og det var ikke en god dag.

Men i butikkene bygger det seg opp til århundrets kjærlighetsscene, og dette gjentar seg år etter år. Jeg så et kort som var høyere enn meg, og innrømmer at jeg undres hvordan en hemmelig beundrer får lagt et sånt kort på frontruta eller i jakkelomma til  sin hjertevenn. Eller bare å bære det inn på arbeidsrommet for å legge det litt usynlig mellom sakspapirer på pulten.. For tilfeldig oppdagelse og lett skjult rødming.

Nei, om Valentin kommer innom meg på torsdag skal jeg hilse pent og sende ham nedover til generasjonen etter. De som også syns Halloween er gøy. Så kan jeg ha mine småforelskelser i fred, og fuglene kan starte å pare seg.

Det ska' gjørras det og!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger