søndag 11. mai 2014

Hoppe, sa Gåsa...

Jeg har gått en liten stund med hjertet i halsen.
Denne trenden med å bade har kommet stadig nærmere min innerste krets, og den ene etter den andre har blitt utfordret.
UnniPunni og jeg har diskutert litt frem og tilbake, og begge var helt enige om at vi ikke kom til å bade i iskaldt vann. Uansett.
Så ble hun utfordret av sin sønn.
Og derfra begynte saken å komme ut av kontroll. Plutselig, på fredag, ringte hun og spurte om jeg ville være med å bade likevel! Hun trengte noen å gjøre det med, men ville ikke utfordre meg hvis jeg var helt, helt sikker på at det ikke ble noe. Etter en times telefonsamtale var jeg fremdeles klar og tydelig på at jeg ikke ville være med, så hun bestemte seg for å dra uten meg.
Jeg hadde en litt uggen følelse, men slo den unna. Vi hadde jo en slags pakt, så jeg regnet med å være tørr og trygg en stund til.

UnniPunni Tok med seg vår felles venn Henning Thorud til Sundhaugen. Iført treningstøy løp hun målbevisst ut i vannet, dukket og svømte litt, og kom opp igjen. Videoen var klar og tydelig uten mitt navn. Heia SuperUnni! Og Kjøpmann Thorud ble også filmet, lykkelig løpende i bare messingen ut i vannet. Heia Henning! Den videoen var også uten mitt navn, og jeg var reddet for denne gangen.

Men hun utfordret Kaptein Blikk, og han har jeg overhodet ingen pakt med! Og i tillegg, i kommentarfeltet under hennes video, kom navnet mitt opp flere ganger, av både Kaptein Blikk og Allison! Det er altså fra sine nærmeste man skal få det.. Allison var allerede utfordret, og hun gledet seg faktisk til å bade. Nå skal det være sagt, at hun har badet mellom isflakene en gang tidligere, så hun handler ikke etter vanlig standard uansett.

Og i går kveld kom altså skjebnevideoen som gjør at jeg må starte ny tidsregning, til tiden før og etter badet.. For hun sa det på en sånn fin måte, at jeg likevel smeltet litt for det.
Så i dag skal jeg være med kjæresten min på stranda og bade.
Jeg veier litt for og i mot videre utfordringer, for jeg har sett mange forskjellige krav til de som ikke bader. Jeg har sansen for den opprinnelige kreftforeningsdonasjonen, så det blir nok noe der.

Og siden jeg har lyst til at kreftforeningen skal få mest mulig, har jeg lyst til å utfordre de jeg ikke tror kommer til å bade.
Vi får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger