onsdag 14. november 2012

Invitasjon til middag...?

Jeg sitter og lurer på om jeg skal lage en kaninstek.
Etter et raskt overblikk - eller underblikk - på soverommet, i stua og i gangen ser jeg at det ikke mangler på råvarer.
Jeg kan nok lage hybelkaninstek til flere av vennene mine.
Og skulle jeg hatt et større selskap, for eksempel med alle på jobben, tror jeg jeg har noen ekstra ingredienser liggende på vent.

Med en luftsuppe til forrett kan vi åpne en musserende vin. Det vil jo passe med boblene.
Og skiver av hybelkanin, i en rødvinssaus basert på danker passer som mellomrett.
For å feire at alle kaninene nå er flytta opp fra gulvet, passer det godt med litt rosèvin til.
I fryseren har jeg en hel kamel liggende, klar til å svelges. Helgrillede pukler og rotemos blir en fantastisk hovedrett som jeg tenker vi kan sprette champisen til.
Og når vi først har starta på den champisen er det jo nesten det samme hva vi spiser til. Så da tar vi et ekstra glass med den mens vi tenker at det snart er jul.
Da finner jeg fjorårets pepperkaker i julepynten, og vi fyller glassene med akevitt.
Noen foreslår å blande akevitt og champis, og imens gjestene prøver ut dette, lager jeg dessert.
Hva var det igjen?
Med mine føtter godt plassert i hybelkanintøfler blir det for glatt på gulvet, og blåbærparfaiten endrer kanskje navn til Blåveispiken.

Vel, da tror jeg jeg drar på jakt, for å fange maten. Men jeg tror det er best vi spiser hos deg, fru Lea, for du har mye større plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen til Hagegynga her. Jeg er glad for alle kommentarer og tilbakemeldinger